هشام عاشور بعد انفصاله عن نيللي كريم: "هي حبيبتي طول العمر"

انفصل هشام عاشور عن نيللي كريم بعد عامين ونصف من الزواج

  • تاريخ النشر: الخميس، 13 يونيو 2024
هشام عاشور بعد انفصاله عن نيللي كريم: "هي حبيبتي طول العمر"

صرح الفنان هشام عاشور في أول تعليق بعد انفصاله عن الفنانة نيللي كريم عن أسباب طلاقه، مؤكداً على استمرار حبه واحترامه لها رغم قرار الانفصال.

هشام عاشور: كلمة طليقتي مش حاسسها

في حديثه لبرنامج "تفاصيل" الذي تقدمه نهال طايل على قناة "صدى البلد 2"، أكد هشام عاشور أنه مازال يكن المشاعرة تجاه نيللي كريم.

فقال: "كلمة طليقتي نيللي كريم أنا مش حاسسها، احنا بعدنا عن بعض، هي لها كل الاحترام والتقدير وهتفضل حبيبتي طول عمرها، والعشرة اللي بينا دي كلها، احنا محصلش بينا كارثة".

هشام عاشور: قرار الطلاق مشترك

وأوضح هشام عاشور أن قرار الانفصال كان صعبًا لكنه ضروري، قائلاً: "قررنا ناخد طريقين مختلفين، لكنها تفضل حبيبتي وصاحبتي، ودا كلام مفروغ منه، مش لازم كل اللي بيتطلق الحب ينتهي بينهما".

وتابع قائلا: "في حاجات معينة بتكون مش موجودة أو اختفت، فالناس بيبقى ليها معزة كبيرة عند بعض، بس مش عايزة تبقى هنا، لكن مش لازم أن الناس لما تطلق يبقى خلاص كرهوا بعض ومش عايزين يشوفوا بعض".

أسباب طلاق نيللي كريم وهشام عاشور

 ونفى عاشور بشكل قاطع ما تداولته بعض الشائعات حول دور أبناء نيللي كريم في الانفصال، مؤكداً على علاقة صداقته القوية بهم، قائلا: "كان بقالنا فترة واضح إننا هنروح للحتة دي، ولا صحة للشائعات حول انفصالنا بسبب أولادها، الولدين أصدقائي، ومافيش الكلام دا"

واستكمل قائلا هشام عاشور: "لما اتجوزنا في 3 شهور منذ تعرفنا، اتخذنا القرار لوحدنا وبسرعة، وفي نفس الوقت طلاقنا كان لوحدنا وبسرعة، ومحدش أتدخل".

انفصال هشام عاشور ونيللي كريم

الجدير بالذكر، أن الفنانة نيللي كريم أعلنت عن انفصالها بشكل رسمي عن زوجها هشام عاشور يوم 31 مايو 2024، بعد عامين ونصف من الزواج دون الكشف عن تفاصيل الانفصال.

وأكدت نيللي كريم في تصريحات صحفية أن الانفصال تم في هدوء، مضيفه قائلة: "كل شيء قسمة ونصيب وخلاص النصيب انتهى بيننا".

القيادي الآن على واتس آب! تابعونا لكل أخبار الأعمال والرياضة