بمستندات رسمية.. شقيق شيرين عبد الوهاب يرد على اتهاماتها

ما زالت وتيرة الصراع العائلي بين الفنانة المصرية شيرين عبد الوهاب وشقيقها محمد عبد الوهاب، قائمة

  • تاريخ النشر: الثلاثاء، 25 يونيو 2024
بمستندات رسمية.. شقيق شيرين عبد الوهاب يرد على اتهاماتها

ما زالت وتيرة الصراع العائلي بين الفنانة المصرية شيرين عبد الوهاب وشقيقها محمد عبد الوهاب، قائمة بسبب الاتهامات المتبادلة بينهما.

أزمة شيرين عبد الوهاب مع شقيقها

وانطلقت شرارة الأزمة من تسريبات صوتية لـحسام حبيب، طليق شيرين، يتهم فيها شقيقها باستغلالها مالياً، لتؤكّد شيرين تلك الاتهامات كاشفة إن شقيقها على حد قولها قام بإساءة التصرف في أموالها وتوكيلاتها.

رد شقيق شيرين عبد الوهاب

من جانبه، رد محمد عبد الوهاب على اتهامات شقيقته، عبر منشور على صفحته الرسمية على الفيس بوك، مؤكداً براءة ذمته من خلال مستندات رسمية صادرة عن النيابة العامة تظهر حفظ القضية المتهم فيها.

وأوضح محمد عبد الوهاب أنه سعى جاهداً لحلّ الأزمة العائلية بعيداً عن صخب الإعلام، حفاظاً على كرامة شقيقته ووالدته، إلا أن تصريحات شيرين وحسام حبيب دفعته إلى الخروج عن صمته وكشف الحقيقة للرأي العام.

بمستندات رسمية.. شقيق شيرين عبد الوهاب يرد على اتهاماتها

وقال محمد عبد الوهاب، عبر منشوره: "كل واحد عنده قدرة على تحمل الأذى، لكن للقدرة دي حدود، ده قرار النيابة العامة بالحفظ إدارياً في كل الاتهامات اللي اتوجهت ليا بتاريخ 19/12/2022 يعني من سنتين".

وأضاف قائلاً: "إيه هي بقي الاتهامات دي؟ كسر الضلع والعشرين راجلاً اللي دخلت بيهم على أختي! وطبعا موضوع السكينة! واتسألت علي التوكيل بتاعي وبتاع أمي من وكيل النيابة المحترم وكله مثبت، س سؤال ج جواب، التوكيل اللي بتقول إن أنا أسأت استخدامه! وده إن دل على شيء فهو يدل على أني مش عايز أختي شكلها يبقي وحش قدام الناس وقدام جمهورها والأهم أمي اللي كنت أفهمها إن بنتها تنازلت".

شقيق شيرين عبد الوهاب: اللي حواليكي خسروكي أهلك

وتابع شقيق شيرين قائلا: "وأنا أستحمل أي حاجة إلا إنها تتوجع في ولادها وبناء عليه رضيت بالظلم لوحدي، لكن الحقيقة غير كده، أنا اتطلبت في النيابة واتسألت رسمياً، وتم إخلاء سبيلي من النيابة علي ذمة القضية لحد ما اتحفظت القضية.. بس أنتي بقي بشطارتك، وباللي حواليكي اللي خسروكي نفسك وأهلك".

وقال شقيق شيرين عبد الوهاب في نهاية رسالته: "خليتيني انهارده أطلع أقول جزء من الحقيقة للناس، رغم إن ده آخر حل كنت أحب ألجأ ليه، وده حق ربنا لا ظلم، ولا افترى ونفس الكلام اللي من سنتين بيتعاد تاني معرفش لمصلحة مين مع أني بعيد عنك وعن حياتك من سنين قبل الواقعة وسنتين من بعدها، وده قرار النيابة العامة الموقرة في الافتراءات اللي توجهت لي، مش بيان من محام، وأي حاجة هرد بيها هتكون مستند حكومي عليه ختم النسر".

بمستندات رسمية.. شقيق شيرين عبد الوهاب يرد على اتهاماتها

القيادي الآن على واتس آب! تابعونا لكل أخبار الأعمال والرياضة